Cinta Jannah (2013) - Episod 11

soyacincau

Published by Soya Cincau in Asia TV

429 Views

Description

Episod 11

Sinopsis:

Drama ini mengisahkan tentang kehidupan seorang wanita bernama Jannah (si Nelydia Senrose) melarikan diri dari rumah setelah dipaksa oleh keluarganya untuk mengahwini Suffian sebagai isteri kedua. Bapanya, Abdullah ingin menebus balik tanah kebun yang digadai oleh adiknya, Razak kepada Suffian selepas kalah judi. Pulak dah, nama aku lak, pilih la nama lain hehe.

Jannah dibenci oleh bapanya sendiri sebab beliau begitu inginkan anak lelaki untuk mendapatkan harta pusaka ibunya. Benci-benci pun sampai ke mana, anak engko jgk tu.

Duit tersebut juga dapat digunakan untuk membuat kenduri nikah untuk anak sulungnya, Balqis (Reen Rahim). Jannah dibenci oleh bapanya sendiri sebab beliau begitu inginkan anak lelaki untuk mendapatkan harta pusaka ibunya. Ye, Tahu dah kan dah beritahu tadi hehe

Setibanya Jannah di Kuala Lumpur, Jannah menjadi keliru kerana tiada hala tuju. Tatkala memikirkan apa yang bakal dilakukan, beg tangannya telah diragut dan Jannah jatuh, terhentak kepalabergetarnya dan jatuh pengsan. Kesian, lepas tu apa jadi?

Secara kebetulan, Izaryl (si Aeril Zafrel) lalu di situ lalu membantu Jannah yang pengsan. Pada masa yang sama, Izaryl berada dalam dilema kerana dia terpaksa mencari seorang isteri dalam masa 3 bulan bagi mengelakkan dirinya mengahwini Damia (si Ramona Zam Zam), pilihan ibu Izaryl sendiri. Macam bukan kebetulan, macam sengaja je hehe..

Tags: cinta jannah, 2013, drama, cinta, romance, xda, tube, tv series, malaysia, episod 11

Post your comment

Sign in or sign up to post comments.
Be the first to comment